Välkommen på öppet hus!

Funderar du på att läsa in gymnasiet eller grundskolan? Vill du jobba med barn och unga? Undrar du hur det är att plugga på folkhögskola?

Då ska du komma på öppet hus! Den 8 maj klockan 15.00-19.00 kommer deltagare, lärare och studievägledare vara på plats för att berätta om våra utbildningar:

• Allmän kurs – för dig som vill läsa in grundskolan eller gymnasiet.
  • Fritidsledarutbildningen – en tvåårig eftergymnasial yrkesutbildning för dig som vill arbeta med barn och unga.
  • Lärar- och elevassistent – en ettårig yrkesutbildning för dig som är klar med grundskolan och vill arbeta med att stötta lärare och elever i skolan.

Ta chansen att träffa oss, se lokalerna och få svar på dina frågor. Vi bjuder på fika.
Varmt välkommen!

Öppet hus
När? 8 maj
Tid? 15.00 – 19:00
Plats? Kristinagatan 12

Kan du inte komma?

På sidan Läs in gymnasiet på folkhögskola finns mer information om vem som kan läsa allmän kurs, hur du söker och vilken behörighet du får. Du hittar länkar till alla våra utbildningar på sidan Våra kurser.