Snart öppnar ett medborgarkontor på Bäckby!

Den 13 september öppnar ett nytt medborgarkontor på Bäckby. Här kan du som bor på Bäckby komma och ställa frågor, träffa myndigheter och få hjälp med att fylla i blanketter.

Varje onsdag kommer behandla olika teman som rör familj, trygghet, integration, utbildning och framtid. Vid dessa tillfällen kommer personer från olika myndigheter och organisationer vara tillgängliga för att svara på frågor och ge vägledning. Här kan du läsa höstens schema.

Det känns jättekul att vi blir fler aktörer som arbetar tillsammans för att möta Bäckbyborna på plats, säger Lars Forsmark, rektor på Västerås folkhögskola.

Vi på Västerås folkhögskola ser fram emot nya möten, att svara på frågor om utbildning och lyssna in vilka behov som finns. Samarbetet med medborgarkontoret kommer även att vävas in i Fritidsledarutbildningen och flera deltagare kommer att vara resurs under CV-verkstäderna.

Vi ser medborgarkontoret som ett steg i rätt riktning för minskade utbildningsklyftor och ökad jämlikhet!

INVIGNING
När? 13 september