Om oss

Folkhögskolan i Köping, som drivs som en filial till Västerås folkhögskola, öppnade sina portar 2014 och verksamheten har bedrivits centralt i Folkets hus lokaler sedan start. Här möter du en skola med fokus på det unika i varje deltagare och vi verkar här i samarbete med Köpings kommun. Vi är alltid öppna för samtal om nya kurser och projekt.

Skolan verkar för minskade utbildningsklyftor och ökad jämlikhet. Med en orubblig tro på allas lika värde och att våra olika erfarenheter är en styrka möter vi människor där de befinner sig i livet. Tillsammans skapar vi ett spännande sammanhang som alstrar goda studieresultat, personlig utveckling och samhällsengagemang.

Verksamheten består av:

• Allmän kurs – för dig som vill läsa in grundskolan eller gymnasiet.
  • Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF) – för dig som är arbetssökande och saknar fullständiga gymnasiebetyg som vill få ny inspiration till studier eller arbete.