mars 2017

Publicerat: 6 mars

Allmän kurs grundskolenivå

Vill du läsa in grundskolan? Vill du bestämma över dina studier? Vill du gå på en rolig och spännande skola?

Allmän kurs på folkhögskola är för dig som vill studera vidare på gymnasienivå eller få ett arbete. Att läsa in grundskolan tar ett eller två år. Det beror på vilka förkunskaper du har. Innan du börjar gör du upp en individuell studieplan tillsammans med pedagogerna på skolan.

Arbetssätt

På Folkhögskolan i Köping arbetar vi tematiskt och läser flera ämnen samtidigt. Det ger dig en större förståelse för omvärlden och hur de olika ämnena hänger ihop. På skolan finns ett starkt samhällsengagemang.

Din bakgrund och dina erfarenheter är viktiga för oss. Vi är övertygade om att kunskap är någonting du, dina kurskamrater och vi på skolan skapar tillsammans. Här får du möjlighet att växa som person och vidga dina vyer.

Skolan ligger långt fram inom ny teknik och datorn används som ett naturligt hjälpmedel i undervisningen. Du får låna en dator under studietiden.

På Allmän kurs, grundskolenivå, läser du följande ämnen:

● Svenska eller svenska som andraspråk
● Engelska
● Matematik
● Samhällskunskap

Du har lärarledda lektioner i skolan varje dag.

Se en film från allmän kurs

Här berättar Robin, Cissi och Emil varför de sökte allmän kurs, hur de trivs och deras tankar om framtiden:

Du är varmt välkommen till en intressant och inspirerande utbildning!

[sharify]