Publicerat: 21 oktober

Allmän kurs på distans

Kursen ges på Västerås folkhögskola. Besök kurssidan.

[sharify]

Publicerat: 3 mars

Studiemotiverande folkhögskolekurs

Är du osäker på vad du vill göra? Behöver du inspiration? Vill du ta ett steg närmare studier eller arbete?

● Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF), eller Inspirationskursen som den också kallas, är för dig som är inskriven på Arbetsförmedlingen och saknar fullständiga grundskole- eller gymnasiebetyg.

● Kursen utgår ifrån din bakgrund, dina erfarenheter och din livssituation. Tillsammans med oss skapar du en kurs som passar dig oavsett om du siktar på arbete eller studier. Vi hjälper dig att sätta upp och nå personliga mål.

● På Folkhögskolan i Köping värdesätter vi personlig utveckling. Vi är övertygade om att kunskap är någonting du, dina kurskamrater och vi på skolan skapar tillsammans. Hos oss växer du som person och vidgar dina vyer.

● Kursen innehåller föreläsningar, grupparbeten, diskussioner, studiebesök och individuellt arbete.

● Du kommer att träffa flera pedagoger och gästföreläsare. En av pedagogerna blir din mentor och du får möjlighet att träffa studie- och yrkesvägledare.

Du är varmt välkommen till en intressant och inspirerande kurs!

[sharify]